Vilkår og levering

Alle som handler hos oss ha et organisasjonsnummer.

Du er en bedrift som for eksempel:
> driver en virksomhet som bruker varene til videresalg eller i produksjon til produkter som blir brukt til videresalg.
> er et storkjøkken, en kantine, institusjon eller liknende.

> ha adgang for lastebil, og du må kunne være tilstede for å motta varene mellom 8.00 – 16.00 mandag til fredag. (Ring oss for å diskutere unntak fra dette kravet.)

(Det vil si at vi selger ikke til privatpersoner. Er du privatperson kan du handle på Økoland.)

Frakt:

  • På postnummer fra 4000-4399 er det fraktfritt ved ordrer over 3000,- eks. mva.
  • På postnummer fra 0-7999 er det fraktfritt ved ordrer over 3500,- eks. mva.
  • På postnummer fra 8000-9990 er det fraktfritt ved ordrer over 6000,- eks. mva. (For Svalbard og Jan Mayen gjelder egne satser.)
  • På torsdager har vi lokalkjøringer i Sandnes og Stavanger.

Den enkleste måten å få fraktpris på utenom dette er å gå inn i nettbutikken og lage en ordre, og så få frem fraktkostnaden. (Gjelder ikke Svalbard og Jan Mayen.)

Ekspedisjonsgebyr

For ordrer som vi må behandle manuelt i vårt system blir det lagt på 90,- kroner i ekspedisjonsgebyr.

For deg som kunde vil det å handle via nettbutikken alltid gi deg oppdaterte priser, du blir oppmerksom på nye varer, tilbud og du ser hele utvalget. Når du blir vant med å bestille via nettbutikken vil du også spare tid, spesielt ved å bruke “Mitt utvalg”. Du finner god informasjon om varene og i tillegg minsker det risikoen for at du skal få feil varer.

Rutiner for reklamasjon og retur

Alle reklamasjoner må varsles Norganic sitt kundesenter på post@norganic.no for godkjenning senest innen tre dager etter leveringsdag. Dette gjelder reklamasjon ved avvikstyper som transportskade, feilplukk og holdbarhetsavvik. (unntak ved produksjonsfeil)

Spesialbestillinger tas ikke i retur med mindre feil eller skade oppdages senest innen tre dager etter leveringsdag og meldes fra til kundesenteret. (unntak ved produksjonsfeil)

Det er ikke returrett på feilbestilte varer, da det er kundens ansvar å sjekke mottatt ordrebekreftelse ved nettbestilling. Feilbestilte varer kan returneres etter avtale for egen regning.

Dokumentasjon som bilder, ordrenummer eller fakturanummer og Lot nummer kreves sendt på mail til post@norganic.no før avtalt retur og kreditering vil skje. All annen retur skal avtales med vår kundesenter.

Varer som blir returnert uten forhåndsgodkjennelse blir ikke kreditert.

Kundesenteret kan kontaktes på 51 66 10 02.