Krav for å bli kunde
Spørsmål: Hva kreves for å bli kunde hos Norganic?
Svar: Se kravene her.

Leveringstid
Spørsmål: Hvor lang tid tar det fra jeg bestiller til jeg får varen?
Svar: Vi pakker varen innen tre dager. Frakt med transportør ut til kunden tar normalt 1-3 virkedager.

Fraktkostnad
Spørsmål: Hva koster frakt?
Svar:

  • På postnummer fra 4000-4399 er det fraktfritt ved ordrer over 3000,- eks. mva.
  • På postnummer fra 0-7999 er det fraktfritt ved ordrer over 3500,- eks. mva.
  • På postnummer fra 8000-9999,- er det fraktfritt ved ordrer over 6000,- eks. mva.

Den enkleste måten å få fraktpris på utenom dette er å gå inn i nettbutikken og lage en ordre, og så få frem fraktkostnaden.

Restordre
Spørsmål: Kjører dere restordre?
Svar: Nei

Anbrekk
Spørsmål: Er det mulig å gjøre anbrekk?
Svar: Nei, vi selger kun i hele kolli.

Holdbarhet
Spørsmål: Noen varer har bedre holdbarhet enn andre, hvorfor?
Svar: Varer som er behandlet og ikke hermetisert har ofte en kortere best før dato. Eks. chips, tortillalefser/wraps, poppet popkorn, pizzabunner. Disse varene vil ikke bli ansett som dårlig datovarer, før de eventuelt passerer best før dato.

Spesialbestillinger
Spørsmål: Hvordan håndteres spesialbestillinger, og hva er betingelsene?
Svar: En spesialbestillingsvare har vi normalt ikke inne på lager. Når vi får inn en spesialbestilling tar vi kontakt med aktuell leverandør. -Varen blir spesialbestilt til deg og du forplikter deg derfor til å ta imot varen. Vi tar kontakt med deg når varen ankommer lageret for å avtale levering.

En slik ordre tar vanligvis 2-4 uker. Vet du at du bruker et spesialbestillingsprodukt jevnlig, spør oss om vi kan ta inn litt ekstra slik at vi har dette på lager.

Prisen på disse produktene er med forbehold. Går det lenge mellom hver gang vi bestiller det aktuelle produktet, har vi ikke fått justert prisen.

Avgiftsfritt?
Spørsmål: Hva er kravet for å kjøpe sukker og sjokolade avgiftsfritt?
Svar: Du må være registrert i Brønnøysundregisteret med riktig næringskode. Dette bestemmes av Toll og avgiftsdirektoratet. Eksempel på kundegruppe som kan kjøpe avgiftsfritt er bakerier.

Det er flere bedrifter som gis adgang til å kjøpe sjokolade uten avgift. Det er virksomheter som bruker produksjon av avgiftsfrie varer i egen bedrift og som kan dokumentere gjennom produksjonskalkyler (resept/oppskrift) at varene benyttes i produksjonen.

Mer info om avgiftsfritt sukker og sjokolade finner du her:
http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=244959&epslanguage=no

Reklamasjon og retur
Spørsmål: Hvordan skal jeg forholde meg dersom varen er skadd, det er feilplukk o.l.?
Svar: Se reglene under Vilkår og levering