Ofte stilte spørsmål

Krav for å bli kunde

Spørsmål: Hva kreves for å bli kunde hos Norganic?
Svar: Se kravene her.

Leveringstid

Spørsmål: Hvor lang tid tar det fra jeg bestiller til jeg får varen?
Svar: Vi pakker varen innen tre dager. Frakt med transportør ut til kunden tar normalt 1-3 virkedager.

Fraktkostnad

Spørsmål: Hva koster frakt?
Svar:

  • På postnummer fra 4000-4399 er det fraktfritt ved ordrer over 4000,- eks. mva.
  • På postnummer fra 0-7999 er det fraktfritt ved ordrer over 4500,- eks. mva.
  • På postnummer fra 8000-9999,- er det fraktfritt ved ordrer over 8000,- eks. mva. (For Svalbard og Jan Mayen gjelder egne satser.)

Den enkleste måten å få fraktpris på utenom dette er å gå inn i nettbutikken og lage en ordre, og så få frem fraktkostnaden.

Restordre

Spørsmål: Kjører dere restordre?
Svar: Nei

Anbrekk

Spørsmål: Er det mulig å splitte kolli
Svar: Ja, mot 5% pristillegg.

Holdbarhet

Spørsmål: Noen varer har bedre holdbarhet enn andre, hvorfor?
Svar: Varer som er behandlet og ikke hermetisert har ofte en kortere best før dato. Eks. chips, tortillalefser/wraps, kombucha. Disse varene vil ikke bli ansett som dårlig datovarer, før de eventuelt passerer best før dato.

Avgiftsfritt

Spørsmål: Hva er kravet for å kjøpe sukker avgiftsfritt?
Svar: Du må være registrert i Brønnøysundregisteret med riktig næringskode. Dette bestemmes av Toll- og avgiftsdirektoratet. Eksempel på kundegruppe som kan kjøpe avgiftsfritt er bakerier.

Reklamasjon og retur

Spørsmål: Hvordan skal jeg forholde meg dersom varen er skadd, det er feilplukk o.l.?
Svar: Se reglene under Vilkår og levering